CRM چیست؟ راهنمای کامل نرم افزار CRM

یک راهنمای کامل برای اینکه CRM (مدیریت ارتباط با مشتری) چیست، چگونه کار می‌کند و چگونه نرم‌افزار CRM

توسط مدیر سایت در 10 تیر 1402

یک راهنمای کامل برای اینکه CRM (مدیریت ارتباط با مشتری) چیست، چگونه کار می‌کند و چگونه نرم‌افزار CRM را می‌توان به نتیجه فروش، بازاریابی و خدمات کمک کرد.

 

نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) چیست؟

CRM مخفف "Customer Relationship Management" است و نرم افزار یا فناوری است که کسب و کارها را قادر می سازد تا درگیر شوند، سرنخ ها را پرورش دهند، مشتریان بالقوه را به مشتریان تبدیل کنند و مشتریان فعلی را حفظ کنند. اصلی اصلی از CRM تقویت روابط با استفاده، افزایش وفاداری و نرخ های نزدیک و افزایش سود است.

سیستم‌های CRM به شرکت‌ها این امکان را می‌دهند که گردش‌های کاری مرتبط با مشتری را خودکار کنند و اطمینان حاصل کنند که تمام تعاملات با مشتریان و مشتریان بالقوه به صورت روان و کارآمد در طول سفر مشتری انجام می‌شود. با نرم‌افزار CRM، کسب‌وکارها می‌توانند به راحتی داده‌های مشتری را از کانال‌های متعدد جمع‌آوری و مدیریت کنند تا پروفایل‌های مشتری دقیق‌تری بسازند، تعامل‌های شخصی‌سازی شده با مشتری را فراهم کنند و از حداکثر بهره‌وری تیم‌های رو به مشتری اطمینان حاصل کنند.

 

چه کسانی از CRM استفاده می کنند و از آن سود می برند؟

استقرار نرم افزار CRM برای شرکت هایی با هر اندازه ای مفید است. راه‌حل‌های CRM به سازمان‌های کسب‌وکار کوچک اجازه می‌دهد تا سفر مشتری را بدون استفاده از کاربرگ‌های ابتدایی یا نوشته‌های نوت‌بوک به طور مؤثر مدیریت کنند. علاوه بر این، کسب‌وکارهای کوچک می‌توانند قابلیت‌های CRM را به دنبال رشد شرکت با پیاده‌سازی یک راه‌حل بسیار مقیاس‌پذیر با قابلیت‌های اضافی گسترش دهند.

سازمان‌های متوسط ​​و سطح سازمانی معمولاً از راه‌حل‌های CRM برای هماهنگ کردن جریان‌های کاری، یکپارچه‌سازی و تجسم داده‌ها و شکستن سیلوها در بخش‌ها برای بهبود کارایی عملیاتی، بهره‌وری و تجربه مشتری استفاده می‌کنند.

همانطور که برای بخش های داخلی، نرم افزار CRM فروش، بازاریابی، خدمات مشتری، توسعه کسب و کار، موفقیت مشتری و موارد دیگر را تسریع می کند. بیایید نگاهی دقیق تر به امکانات CRM برای کاربران مختلف کسب و کار بیندازیم.

نرم افزار CRM چگونه کار می کند؟

 

СRM با خودکار کردن فعالیت های مختلف مرتبط با مدیریت فروش و قیف بازاریابی، گزارش، پیش بینی، تجزیه و تحلیل و غیره، کار روزانه را به طور قابل توجهی ساده می کند. نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری می تواند تمام داده ها و ارتباطات سرنخ های شما را در یک مکان ادغام کند: ایمیل ها، چت ها و پیام رسان ها، فرم ها در صفحات فرود ایجاد شده با CRM، تماس های تلفنی و غیره.

یک سیستم CRM معمولاً شامل موارد زیر است:

  • داشبورد با تجزیه و تحلیل غواصی عمیق.
  • پایگاه داده مشتری با مشخصات دقیق مشتری 360.
  • ردیابی رفتار و تعامل مشتری در تمام کانال ها (فرم های وب سایت، سبد خرید تجارت الکترونیک، بنرها، دکمه ها و سایر عناصر تعاملی).
  • ابزارهای AI/ML برای پیشنهاد مرتبط‌ترین پیشنهاد بعدی/بهترین اقدام بعدی برای تیم‌های روبه‌روی مشتری.
  • ابزارهای مدیریت داده، تقسیم بندی و اتوماسیون.
  • ابزارهای اتوماسیون فروش و بازاریابی، تجزیه و تحلیل دقیق قیف فروش، پیش بینی و امتیازدهی هوشمند.

شرکت‌ها می‌توانند از این ویژگی‌ها برای تعامل با مشتریان خود از طریق کانال‌های دلخواهشان مانند وب‌سایت‌ها، ایمیل‌ها، تبلیغات، تماس‌های تلفنی، ربات‌های گفتگو و غیره استفاده کنند.

مثال

در اینجا مثالی از این که چگونه یک سیستم CRM می تواند برای یک شرکت نرم افزاری متوسط ​​یا سازمانی سودمند باشد آورده شده است.

فرض کنید برای یک شرکت نرم افزاری بزرگ کار می کنید که طیف وسیعی از محصولات و خدمات را ارائه می دهد. تیم فروش شما حساب های مختلفی را مدیریت می کند که برخی از مشتریان دارای چندین نقطه تماس در سازمان شما هستند.

  1. با استفاده از یک سیستم CRM، تمام داده‌های مشتری متمرکز و به راحتی قابل دسترسی است: سابقه خرید مشتریان، اولویت‌ها و هر مشکلی که داشته‌اند. این چشم انداز جامع به تیم فروش شما اجازه می دهد نیازهای منحصر به فرد مشتریان را درک کند و تعاملات آنها را بر اساس آن تنظیم کند.
  2. سیستم‌های CRM می‌توانند به شما کمک کنند تا روندها و فرصت‌های رشد کسب‌وکار را شناسایی کنید، به عنوان مثال، تعیین کنید کدام محصولات یا خدمات محبوب‌تر هستند، کدام مناطق جغرافیایی بیشترین پتانسیل توسعه را دارند و کدام بخش‌های مشتریان سودآورتر هستند.
  3. با داشتن این اطلاعات، تیم بازاریابی می تواند به وضوح بفهمد که از کجا باید شروع کند. به عنوان مثال، کدام فعالیت های PPC باید ایجاد شود و کدام منطقه و بخش مشتری باید برای نتیجه بهتر پوشش داده شود.

 

چگونه نرم افزار CRM فروش، بازاریابی و خدمات را افزایش می دهد؟

بازاریابان

برای تیم‌های بازاریابی، نرم‌افزار CRM ابزارهای اتوماسیون را برای ساده‌سازی تعامل سرنخ از تولید تقاضا تا پرورش سرنخ تا تحویل نهایی به فروش فراهم می‌کند.

کمپین های شخصی سازی شده را اجرا کنید تا سرنخ های بیشتری را به دست آورید

سیستم‌های CRM به بازاریابان این امکان را می‌دهد تا با استفاده از نمای 360 درجه مشتری، داشبوردهای بازاریابی، ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی برای اقدامات بعدی، توصیه‌های محصول و امتیازدهی با کیفیت پیشرو، ارتباطات هدفمندتری با مشتری ایجاد کنند.

با ابزارهای مدیریت کمپین تعبیه‌شده، نرم‌افزار CRM می‌تواند بازاریابان را قادر به طراحی، مدیریت و بهینه‌سازی کمپین‌های بازاریابی پیچیده همه‌کانالی (کمپین‌های ایمیل، تبلیغات بنری، تبلیغات جستجو، تبلیغات رسانه‌های اجتماعی، تبلیغات ABM و غیره) کند. در یک رابط واحد

تعاملات مشتری را در هر نقطه تماس پیگیری کنید

ادغام بازاریابی در CRM به کاربران این امکان را می‌دهد تا داده‌های مشتری آنلاین را از طریق صفحات وب و وب‌سایت‌های تجارت الکترونیک دریافت کنند، داده‌های هدف را تجزیه و تحلیل کنند، تعاملات را با چت‌ها و ربات‌های چت به کمک انسان پیگیری کنند، تماس‌ها را نظارت کنند و داده‌های رسانه‌های اجتماعی را تجزیه و تحلیل کنند.

ردیابی رفتار مشتری به کاربران اجازه می دهد تا تمام تعاملات مشتری را نظارت کنند، داده های تاریخی را تجزیه و تحلیل کنند و از ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی برای ایجاد پیشنهادات شخصی و پیشنهادات محصول از طریق کانال های بازاریابی مناسب استفاده کنند.

تسریع منجر به چرخه درآمد می شود

CRM بازاریابان را قادر می‌سازد تا گردش‌های کاری مدیریت رهبری را ساده‌سازی کنند و کمپین‌های بازاریابی شخصی‌سازی شده را برای جذب بهتر مشتریان و مشتریان بالقوه طراحی کنند.

با تیم فروش همسو بمانید و مطمئن شوید که همه سرنخ ها واجد شرایط هستند و به موقع به مدیران فروش تحویل داده می شوند.

مدیران فروش

سیستم CRM برای تیم‌های فروش، فرآیندهای فروش را برای مدیریت سفر کامل مشتری - از سرنخ تا سفارش و نگهداری مداوم حساب، ارائه می‌کند.

فرآیندهای فروش را برای افزایش نرخ بسته به طور خودکار انجام دهید

متخصصان فروش می‌توانند از گردش‌های کاری کارآمد فروش استفاده کنند که آنها را در یک چرخه کامل فروش، از تولید و پرورش سرنخ‌ها تا بستن معامله موفق راهنمایی می‌کند. سیستم‌های CRM می‌توانند به شناسایی تنگناهای فرآیند کمک کنند و به نمایندگان فروش کمک کنند تا در هر مرحله از چرخه فروش تعامل بهتری با مشتری ایجاد کنند.

CRM کسب‌وکارها را قادر می‌سازد تا عملکرد تک تک نمایندگان فروش را ردیابی کنند، اثربخشی تیم‌های فروش را تجزیه و تحلیل کنند و بهترین عملکردها را شناسایی کنند.

مدیریت فروش از هر نوع و پیچیدگی

با نرم افزار CRM، کسب و کارها می توانند چرخه های فروش طولانی و کوتاه، از جمله B2C، B2B، یا B2B2C را خودکار کنند. CRM به کاربران این امکان را می دهد که چندین کانال فروش را در یک محل کار واحد (دسکتاپ نماینده)، با دید 360 درجه از داده های مشتری و تاریخچه تعامل کامل مدیریت کنند.

با ابزارهای هوش مصنوعی (AI) و یادگیری ماشینی (ML) مدیریت فرصت‌ها را خودکار و ساده کنید که به شما امکان می‌دهد مدل‌های امتیازدهی مبتنی بر داده بسازید، بهترین اقدام/بهترین پیشنهاد بعدی را پیشنهاد دهید و اثربخشی فرآیند فروش خود را ارزیابی کنید.

با بازاریابی و خدمات مشتری در ارتباط باشید

راه حل های CRM یکپارچه سازی یکپارچه فروش با بازاریابی و خدمات مشتری را فراهم می کند. کسب‌وکارها می‌توانند از این ادغام برای بهبود تعامل با مشتری با همگام‌سازی تمام داده‌های مشتری خود استفاده کنند، بنابراین بینش عمیق‌تری نسبت به تاریخچه، ترجیحات و نیازهای مشتری به دست می‌آورند.

مدیران عملیات

CRM با ارائه بینش های ارزشمند در مورد رفتار، ترجیحات و علایق مشتری به بهبود عملکرد کلی کسب و کار کمک می کند. مدیران عملیات می توانند الگوها و روندها را از طریق این اطلاعات شناسایی کرده و از این یافته ها برای ایجاد استراتژی های پیشگیرانه استفاده کنند.

اندازه گیری و بهبود عملکرد

مدیران عملیات می‌توانند نمایان بودن KPIهای تیم‌ها/افراد را در چندین بخش بهبود بخشند، به راحتی گلوگاه‌ها و ناکارآمدی‌ها را شناسایی کنند، پروژه‌ها را مدیریت کنند و الگوهای گردش کار را بر اساس استراتژی‌های عملیاتی آزمایش‌شده و اثبات‌شده ایجاد کنند.

ادغام خدمات اضافی

با برنامه‌ها، رابط‌ها و قالب‌های خارج از جعبه که در دسترس شماست، عملیات خود را تسریع کنید. به عنوان مثال، خدمات خود را با ادغام ربات چت و بازاریابی با قالب های ایمیل کمک کنید.

صاحبان تجارت

سیستم CRM به مالک اجازه می دهد تا به سرعت شاخص های حیاتی مانند درآمد واقعی و پیش بینی شده، ROI، اجرای طرح، KPI های بخش های مختلف و غیره را ارزیابی کند.

داشبوردهای آموزنده

داشبوردهای سفارشی سازی شده ای ایجاد کنید که وضعیت کلی کسب و کار را با چند کلیک نشان می دهد - درآمد، قیف فروش، تعداد فرصت ها، و پویایی معاملات جدید.

شناسایی کانال های رشد کسب و کار

کانال‌های مهمی را که باعث رشد درآمد می‌شوند شناسایی کنید - فروش وابسته، فعالیت‌های بازاریابی، توسعه برند، و غیره. تجزیه و تحلیل همچنین به شناسایی کمترین کانال ها برای تنظیم استراتژی رشد شما کمک می کند.

 

شیرجه عمیق به TOP-10 ویژگی های CRM

 

داشبورد و تجزیه و تحلیل

راه حل های CRM تمام عیار شامل داشبوردهای تعاملی است که می توان با استفاده از ابزارهای طراحی بصری ایجاد و شخصی سازی کرد.

بدون کد

(به عنوان مثال، عملکرد کلی کسب و کار، عکس های فوری از قیف فروش فعلی، KPIهای تیم، پیش بینی فروش، یا نمای کلی تولید سرنخ) برای تسهیل گزارش بهتر در هر عملکرد تجاری. این داشبوردها را می‌توان در قالب‌های بصری مختلف با استفاده از هرگونه ورودی داده از سیستم با قابلیت تنظیم حقوق دسترسی برای افراد خاص بر اساس نقش آنها پیکربندی کرد.

مدیریت تماس و حساب ها

نرم افزار CRM به شما کمک می کند تا یک نمایه مشتری 360 درجه بسازید و مدیریت کنید، از جمله اطلاعات تماس و کسب و کار، اتصال به حساب های تجاری، وضعیت و فعالیت های فعلی تعامل، تاریخچه تعاملات قبلی، و سایر اطلاعات مبتنی بر هوش مصنوعی (به عنوان مثال، امتیاز پیش بینی کننده) ). دسترسی به همه این اطلاعات، تیم شما را قادر می سازد تا در زمان مناسب در کانال مناسب و با شخصی سازی شده ترین پیام ها، با مشتریان در ارتباط باشد.

مدیریت رهبری و فرصت

CRM طیف وسیعی از ابزارها را برای خودکارسازی و ساده‌سازی جریان‌های کاری سرنخ به درآمد، از تماس اولیه تا فروش تکراری، ارائه می‌کند. می‌توانید به راحتی سرنخ‌ها را از منابع متعدد جمع‌آوری کنید، داده‌های سرنخ را به‌طور خودکار تأیید و حذف کنید، آنها را با استفاده از ابزارهای CE تعبیه‌شده پرورش دهید، و بر اساس آمادگی برای فروش، آنها را در مراحل چرخه فروش انتقال دهید.

سفارشات، فاکتورها و قراردادها

نرم افزار CRM ابزارهایی را برای تنظیم گردش کار مدیریت خودکار اسناد، ردیابی وضعیت فعلی سند و تاریخچه اسناد و تجزیه و تحلیل اثربخشی پردازش سفارش فراهم می کند. CRM به شما امکان می دهد به راحتی فاکتورها، قراردادها و سایر اسناد مربوط به سفارش را ایجاد کنید. با افزودن طرح های اقساط، لیست محصولات، تخفیف ها و سایر داده های ذخیره شده در پایگاه داده CRM، می توانید به سرعت سفارشات خود را شخصی سازی کنید.

مدیریت فروش میدانی

CRM باید نمایندگان فروش میدانی شما را در مورد هر آنچه که ممکن است در طول جلسه در محل با یک مشتری بالقوه یا هنگام برنامه ریزی برنامه سفر تجاری خود به آنها نیاز داشته باشند، پشتیبانی و توانمند کند. یک برنامه تلفن همراه به اعضای تیم فروش شما امکان می دهد تا به سرعت جزئیات نمایه مشتری را دریافت کنند، قراردادها و سفارشات، اطلاعات قیمت گذاری یا وثیقه بازاریابی می تواند به اطمینان از سناریوی عالی برای ملاقات مشتری کمک کند. راه حل CRM همچنین مدیر فروش ارشد را قادر می‌سازد تا برنامه‌ای از بازدیدها را برای هر نماینده مشاهده کند و وضعیت بازدیدها را با برچسب‌های جغرافیایی از بررسی‌های نمایندگی فروش میدانی در هر مکان نظارت کند.

مدیریت کمپین

CRM بازاریابی را با ابزارهایی برای ایجاد، اجرا، تجزیه و تحلیل و بهینه سازی کمپین های بازاریابی چند کاناله قدرتمند می کند. با استفاده از این ویژگی، می توانید به راحتی مخاطبان هدف خود را تقسیم بندی کنید و یک کمپین بازاریابی خودکار برای تعامل با مشتریان احتمالی یا مشتریان از طریق کانال های مختلف (به عنوان مثال، ایمیل، کمپین های PPC، رسانه های اجتماعی و غیره) طراحی کنید. همچنین می توانید از تجزیه و تحلیل کمپین جاسازی شده برای اجرای تست های A/B و پیگیری اثربخشی کمپین در زمان واقعی با شاخص های عملکرد استفاده کنید.

مدیریت خدمات

CRM به تیم های خدمات مشتری یک فضای کاری دیجیتالی ارائه می دهد تا خدمات مشتریان همه کانالی را ارائه دهد، درخواست های مشتریان را به طور مؤثر مدیریت کند، کارایی بهتری را در بین تیم های نماینده ایجاد کند و سایر گردش های کاری خدمات را در یک محیط واحد خودکار کند. خدمات مشتری یکی از محبوب ترین حوزه های CRM در کنار فروش و بازاریابی است.

اتوماسیون گردش کار

نرم افزار CRM به کاربران این امکان را می دهد تا گردش کار خودکاری را تنظیم کنند که نیازهای منحصر به فرد کسب و کار یا صنعت آنها را برآورده کند. کاربران همچنین می توانند به راحتی فرآیندهای اصلی را با استفاده از ابزارهای اتوماسیون گردش کار مانند مدیریت لید یا کمپین شخصی سازی و بهبود بخشند. علاوه بر این، قابلیت های اتوماسیون گردش کار به طور قابل توجهی دامنه استفاده از راه حل های CRM را گسترش می دهد و در بسیاری از موارد، امکان اتوماسیون گردش کار در سطح سازمانی، از جمله فرآیندهای پیچیده پشتیبان را فراهم می کند.

همکاری

نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری، همسویی بهتر بین تیم ها را امکان پذیر می کند، زیرا از یک پایگاه داده واحد از داده های مشتری با توانایی کارمندان برای همکاری در معاملات و پروژه های مختلف در یک محیط پشتیبانی می کند. با CRM، می توانید وظایف/پروژه های خود را با تقویمی که به راحتی با MS Outlook یا Google Calendar یکپارچه شده است، مدیریت کنید.

مدل های داده AI/ML

فناوری مدرن AI/ML از خودکارسازی گردش کار و ایجاد پیش‌بینی/توصیه‌های مبتنی بر داده برای موارد استفاده مختلف پشتیبانی می‌کند. راه‌حل‌های پیشرفته CRM مدل‌های ML مبتنی بر هوش مصنوعی از پیش پیکربندی شده را از انواع مختلف (طبقه‌بندی، رگرسیون، توصیه، تقسیم‌بندی، امتیازدهی، شباهت، و غیره) و مدل‌های داده AI/ML ویژه عمودی، به عنوان مثال، راه‌حل بهترین پیشنهاد بعدی برای بانک ها یا یک راه حل تقسیم بندی مشتری برای خرده فروشان.

سه نوع CRM چیست؟

 

انواع اصلی CRM عبارتند از: مشارکتی، تحلیلی و عملیاتی.

مشارکتی - شرکت‌ها را قادر می‌سازد تا چندین بخش را، گاهی اوقات در مناطق جغرافیایی مختلف، به هم متصل کنند و از کار سازمان‌یافته روزانه خود بر اساس داده‌های مشتری تک منبع اطمینان حاصل کنند. CRMهای مشارکتی برای تیم‌ها و کسب‌وکارهای توزیع‌شده که رویکردی چندوجهی را برای جذب و حفظ مشتری اعمال می‌کنند، ضروری هستند. به عنوان مثال، با استفاده از یک CRM مشترک، نمایندگان فروش شما به تاریخچه خدمات مشتری یا سابقه کمپین های بازاریابی دسترسی فوری خواهند داشت، بنابراین مشخصات کاملی از نیازهای مشتری به آنها ارائه می شود.

عملیاتی - بر ساده‌سازی و خودکارسازی گردش‌های کاری متنوع برای تیم‌های روبه‌رو مشتری تمرکز دارد. این نوع CRM معمولاً ابزارهای انعطاف‌پذیری را برای ایجاد، نظارت و بهینه‌سازی فرآیندهای تجاری مشتری ارائه می‌دهد. در حالی که CRMهای مشارکتی بر دسترسی تک منبع داده و مدیریت یکپارچه داده تاکید دارند، سیستم های CRM عملیاتی بر تعالی عملیاتی، اتوماسیون و بهبود عملکرد هر واحد تجاری تمرکز دارند.

تحلیلی - قابلیت های گزارش دهی عالی را ارائه می دهد و شفافیت فعالیت های مواجهه با مشتری را برای مدیران و مدیران تضمین می کند. CRM تحلیلی برای شرکت های بزرگی که به دنبال راه حل هایی برای تجسم داده ها هستند، ارزش ایجاد می کند. این CRM ها دارای انواع مختلفی از تجزیه و تحلیل هستند، از جمله داشبوردهای تعاملی، خطوط لوله کمپین، تجزیه و تحلیل های تعبیه شده در جریان کار، تجزیه و تحلیل پیشگویانه مبتنی بر هوش مصنوعی و تجزیه و تحلیل متن و گفتار.

 

آنلاین در مقابل CRM داخلی؟

 

دو نوع توسعه CRM وجود دارد - آنلاین (یا مبتنی بر ابر) و در محل (یا مبتنی بر محلی). هر کدام مزایا و معایبی دارند، اما در سال 2023 CRM آنلاین ترجیح داده می شود زیرا به شما امکان می دهد از هر جایی کار کنید و به سرعت با واقعیت های تجاری در حال تغییر سازگار شوید.

با CRM داخلی، یک شرکت باید از قبل مجوزها را خریداری کند. اگرچه این مسئولیت خریدار است که از نگهداری مداوم سیستم در محل، از جمله امنیت داده ها اطمینان حاصل کند، فروشنده همچنان در شرایط بحرانی پشتیبانی فنی را ارائه می دهد. با توجه به اینکه نرم افزار بر روی سرورهای این شرکت قرار دارد، CRM داخلی انتخاب مناسبی برای سازمان هایی است که سیاست های امنیتی سختگیرانه ای دارند. با این حال، فرآیند پیاده سازی زمان، هزینه ها و منابع IT بیشتری را می طلبد.

از سوی دیگر، نرم افزار به عنوان سرویس (SaaS)، ابر یا CRM بر اساس تقاضا، داده ها را در سرورهای فروشنده ذخیره می کند. در این حالت، کاربران در هر زمان و در هر کجا که هستند دسترسی کامل به پایگاه داده دارند. از همه مهمتر، فروشنده تمام مسئولیت عملکرد یکپارچه سیستم را بر عهده می گیرد و تمام به روز رسانی ها و پشتیبانی سیستم را ارائه می دهد.

نرم افزار CRM مبتنی بر ابر بسیار مقیاس پذیر است. هنگامی که نیازهای کسب و کار رشد یا تغییر می کند، یک سازمان می تواند به سرعت عملکرد خود را گسترش دهد. با نرم افزار CRM آنلاین، یک شرکت باید به ازای هر کاربر مجوز خریداری کند و کسب و کارها می توانند مجوزهای مورد نیاز را به طور انعطاف پذیر مدیریت کنند.

 

مبتنی بر ابر در مقابل On-Premise

 

میزبانی شده در زیرساخت ابری فروشندگان

به صورت محلی روی سرورهای یک شرکت نصب می شود

با دسترسی به اینترنت از هر جایی قابل دسترسی است

فقط در محل قابل دسترسی است

پرداخت کمتر فقط برای مجوزها به ازای هر کاربر/ماه

به دلیل هزینه های راه اندازی، نگهداری و سخت افزار بالاتر است

آسان، فقط خرید مجوزهای جدید مورد نیاز است

به دلیل محدودیت سخت افزاری محدود است

به راحتی با سایر ابزارها و خدمات مبتنی بر ابر

ادغام با سایر خدمات ممکن است دشوارتر باشد

توسط فروشنده (بدون هزینه اضافی)

برای نگهداری به کارکنان داخلی IT نیاز دارد

سریعتر به دلیل سهولت در راه اندازی

فرآیند استقرار زمانبرتر

گزینه های محدود (به جز CRM بدون کد)

فرصت های بیشتر برای سفارشی سازی

فروشنده خدمات ارائه می دهد

به کارکنان داخلی IT نیاز دارد

گزینه های پشتیبان گیری و بازیابی خودکار

پشتیبان گیری و بازیابی به کارکنان داخلی IT نیاز دارد

سوالات متداول

چرا مدیریت ارتباط با مشتری مهم است؟

نرم افزار CRM به دریافت خدمات بهتر به مشتریان، بهبود حفظ مشتری، افزایش تولید سرنخ و خودکارسازی فرآیند صلاحیت کمک می کند. CRM عملیات ضروری کسب و کار را ساده می کند تا تجربه مشتری را در طول سفر مشتری از تماس اولیه تا فروش تکراری و خدمات مشتری افزایش دهد.

قیمت نرم افزار CRM چیست؟

هزینه محصولات CRM به ازای هر کاربر/ماه برآورد می شود و به عوامل زیادی بستگی دارد:

  • عملکرد پایه و اضافی.
  • تعداد کاربران.
  • نوع استقرار سیستم (ابر یا در محل).
  • سفارشی سازی اضافی
  • عوامل دیگر.

Creatio CRM از 25 دلار برای هر کاربر در ماه شروع می شود.

چگونه می توانم CRM مناسب برای کسب و کار خود انتخاب کنم؟

بهترین مکان برای شروع، درخواست یک نمایش آزمایشی است که برای نیازهای کسب و کار شما آماده می شود. الزامات اساسی برای هر CRM سهولت استفاده است - رابط های کاربر پسند و کاربردی با قابلیت پیکربندی آنها با

بدون کد

، ادغام با سایر سرویس ها و برنامه ها و مقیاس پذیری - امکان بهره برداری از پایگاه داده در حال رشد مشتری یا آمادگی برای افزودن تعداد مورد نیاز کاربر یا تیم های جدید در هر زمان.

CRM بدون کد چیست؟

آ

بدون کد

CRM به شما آزادی کامل نسبت به اتوماسیون CRM می دهد.

بدون کد

فناوری از ابزارهای طراحی بصری (مثلاً کشیدن و رها کردن) استفاده می کند.

بدون کد

در CRM به کاربران امکان می‌دهد برنامه‌های تعامل با مشتری را بسازند، ادغام‌ها را با سایر راه‌حل‌های فروش، بازاریابی و خدمات (مانند راه‌حل‌های تلفن، پلت‌فرم‌های ABM، پلت‌فرم‌های مکالمه، ربات‌های چت) پیکربندی کنند و گردش‌های کاری عملیاتی و عمودی CRM را بدون خط کد به‌طور خودکار انجام دهند.


crm

منبع
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن