سئو سایت جدید راهنمای کامل
چک لیست سئو سایت 2022 کامل ترین لیست بررسی سئو وبسایت کدُسئو
به عنوان مثال با سرچ عبارت “تعمیر ماشین” تعمیرگاه های نزدیک همراه با آدرس و شماه تماس نمایش داده می شود، یا اگر عبارت “مراقبت پوست” جستجو شود، مراحل مراقبت از پوست را آموزش می دهد. 2) از طریق سئو سایت و طراحی زیبا میتوانید تجربه کاربری مناسب و متناسب با فعالیتتان برای مشتریان ایجاد کنید. که این باعث میشود برند شما به عنوان یک برند معتبر در ذهنشان بماند. با استفاده از ابزار مخصوص گوگل یعنی Google’s Mobile-Friendly Test می توان متوجه شد که آیا سایت برای کاربران موبایل بهینه سازی شده است یا خیر. همچنین ابزار WebAIM (جستجوگر طراحی واکنشگرا) بررسی می کند که سایت تا چه حد به اندازه های مختلف صفحه نمایش دستگاه ها پاسخ می دهد. با استفاده از ابزار Shopify می توان ساختار URL های سایت را تغییر داده و کلمات کلیدی را در آن ها قرار داد.
Structured data به معنی دادههای ساختار یافته است که به موتور جستجو گوگل کمک میکند تا بتواند مطاب سایت را راحتتر درک کرده و آنها را در نتایج سرپ به شیوهای کاملتر نمایش دهد. بسیاری از سایتها پس از انتشار مطالب با این مشکل روبهرواند که محتوای آنها در صفحات گوگل قرار نمیگیرد و یا به عبارتی Index نمیشود. از این رو مدتها طول میکشد تا محتوای شما در نتایج سرچ گوگل برای کاربران قرار گیرند. به طور کلی مبحث بهینه سازی کدها یکی از مهم ترین موضوعات در آموزش سئو 0 تا 100 میباشد. دلیل این موضوع جلوگیری از سو استفاده و کلاه برداری سایتهای اینترنتی بوده است. از این رو اگر قصد دارید فروشگاه اینترنتی خود را راه اندازی کنید، لازم است به آن توجه کنید تا هیچگاه به دام این الگوریتم بیرحم نیوفتید.
ما مواردی را دیدهایم که در آن متخصصین سئو آنقدر روی ایجاد انواع خاصی از بک لینک ها متمرکز شدهاند که بقیه گزینههای خود را نادیده گرفتهاند. بک لینک با انکر تکست مرتبط با صفحه لینک شده از لینکی که دارای انکر تکست نامربوط یا عمومی است، ارزشمندتر است. بنابراین تفاوت زیادی بین بک لینک از صفحه ای که به 3 منبع لینک می دهد و بک لینک از صفحه ای که به 30 منبع لینک می دهد، وجود دارد. هیچ معیار رسمی توسط گوگل وجود ندارد که نشان دهنده اعتبار یک صفحه باشد، اما معیارهای زیادی توسط ابزارهای تجاری وجود دارند که می تواند به شما در برآورد این معیار کمک کند. کیفیت Link profile وب سایت شما به طور مستقیم با رتبه آن در ارتباط است. اگر صفحه A به صفحه B لینک داشته باشد، می گوییم که صفحه B دارای یک بک لینک از صفحه A است.
این ابزار به شما اجازه میدهد تا بکلینکهای وبسایتهای خود و رقبا را بررسی کنید، استراتژیهای لینکسازی را تحلیل کنید، و کلمات کلیدی را جستجو و دنبال کنید. Ahrefs بیشتر به دلیل پایگاه داده عظیم خود در زمینه بکلینکها شناخته میشود. تولید محتوا باید بر اساس نیاز مخاطبان باشد و شامل استفاده صحیح از کلمات کلیدی، ارائه اطلاعات ارزشمند و جلب تعامل کاربران باشد. به طور کلی یکی از مفاهیم مهم در سئو داخلی و طراحی سایت، لندینگ پیجها هستند که میتوانند در افزایش یا کاهش نرخ تبدیل کاربران موثر باشند. لندینگ پیجها، صفحاتی میباشند که معمولا با هدف خاصی به صورت موقت یا دائمی ساخته شده و غالبا برای تبلیغ یک محصول یا خدمات به کار میروند. به عنوان مثال شما هم اکنون در یک صفحه لندینگ پیج برای موضوع “آموزش سئو” قرار دارید که اطلاعات جامعی را در این خصوص برای شما ارائه کرده است.
هر چه سایت شما سریعتر بارگذاری شود، احتمال ماندگاری کاربران بیشتر خواهد شد. برای داشتن یک سایت موفق، آشنایی با مفاهیم اساسی سئو و پیادهسازی صحیح آن از اهمیت ویژهای برخوردار است. راهنمای کامل بهینهسازی سایت به شما کمک میکند تا از منابع معتبر و تجربههای عملی برای افزایش رتبه وبسایت خود استفاده کنید. برخی از این منابع شامل مطالعات تخصصی و تحقیقاتی هستند که ترکیبی از دانش تئوری و تجربه واقعی را ارائه میدهند. هرچی صفحات سایت سبکتر باشن، سریعتر بارگذاری میشن و این یعنی رتبه بهتری در نتایج جستجو و تجربه کاربری بهتری.
همچنین تنظیماتی را برای بهبود سئو سایت، ریدایرکتها، ساخت سایت مپ و ویرایش فایل ربات سایت و غیره در اختیارتان قرار میدهد. توضیحات متا همان متنی است که زیر عنوان صفحه در نتایج جستجوی گوگل نمایش داده میشود. این توضیح کوتاه باید به کاربر بگوید که چه چیزی در صفحه پیدا خواهد کرد و در عین حال شامل کلمه کلیدی باشد. استفاده از کلمه کلیدی در این بخش، به گوگل کمک میکند تا ارتباط صفحه شما با جستجوی کاربر را بهتر درک کند. با استفاده از پیوندهای داخلی و لینکدهی به صفحات مرتبط، میتوانید کلمات کلیدی مختلفی را به کار ببرید بدون اینکه مجبور شوید در متن اصلی آنها را بارها تکرار کنید.
با این حال، باید طول متن Featured snippet فرضی را طوری بهینه کنید که با طول یک Featured snippet معمولی مطابقت داشته باشد. فشرده سازی تصویر فرآیندی است که برخی از داده های غیر ضروری تصویر را حذف کرده و در عین حال کیفیت تصویر را نیز حفظ می کند. ایده آل ترین راه حل قطعا استفاده از فرمت های به اصطلاح نسل بعدی (شامل WebP، JPEG 2000 و JPEG XR) است، زیرا آنها به طور خاص برای صرفه جویی در منابع طراحی شده اند. فایل های تصویری بزرگ یکی از رایج ترین عواملی هستند که باعث کندی بارگذاری صفحه می شوند. شما باید در موضوعی که در مورد آن می نویسید متخصص باشید و در هنگام نوشتن محتوا آن را ثابت کنید.
یکی از مهمترین نوع صفحات لندینگ، صفحات فروش هستند که برخلاف مدلهای قبلی، به دنبال سرنخ از مشتری نبوده و قصد فروش محصول یا خدمات را دارند. به جای این که مدام یک کلمه را در متن تکرار کنید می توانید از این کلمات بهره بگیرید. هنگامی که خزندههای گوگل وارد سایت میشوند، ابتدا به دنبال مهمترین بخشهای سایت هستند. عنوان سایت و تیترهای دیگر آن از مهمترین قسمتها در هر بخش به حساب میآیند. دومین مزیتی که استفاده از هدینگها به دنبال دارد را میتوان ایجاد یک ساختار منسجم و منظم برای مطالب پستها دانست.
یکی از روشهای دیگر برای سئو لینکسازی، استفاده از موضوعات مناسب برای محتواهای مربوط به ساخت بکلینک است. برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله لینک سازی داخلی چیست را مطالعه نمایید. سئو سیگنال یک ابزار ایرانی قدرتمند برای تحقیق کلمات کلیدی و تحلیل سئو است که مخصوص وبسایتهای فارسیزبان طراحی شده. با کمک این ابزار میتوانید کلمات کلیدی مرتبط را پیدا کرده، سختی آنها را بسنجید و میزان رقابتشان را تحلیل کنید. این ابزار به شما امکان میدهد استراتژی کلمات کلیدی رقبا را نیز بررسی کنید. کافی است آدرس وبسایت رقیب را وارد کنید تا ببینید برای چه کلمات کلیدی رتبه گرفتهاند.
یک ویژگی نشانگر وب سایتی است که میخواهید ردیابی و تجزیه و تحلیل کنید. مثلاً اگر شما در حال ساخت یک صفحه وب در مورد “خدمات تعمیر گرمایش” هستید، باید این کلمه کلیدی را نیز در نام تصویر برای آن صفحه بگنجانید. هر صفحه از وبسایت شما باید عنوان منحصربهفردی داشته باشد که به کاربران بگوید چه چیزی از آن صفحه انتظار دارند. اندرو پیشنهاد میدهد طرح کلی وبسایت مورد نظرتان را مشخص کنید و مطمئن شوید که برای پاسخ به سوالات مخاطبان هدف طراحی شده است. «مدل موی فر مردانه» میتواند یک عبارت هدف خوب باشد، زیرا روزانه بیش از 9900 بار جستجو میشود و از نظر سختی کلمات، «آسان» در نظر گرفته میشود.
در این زمینه باید سایر و حجم تصاویر در حد استاندارد باشند و همچنین برای تمامی تصاویر توضیحات alt نوشته شوند. در سایت های وردپرسی انجام این کار به راحتی صورت می گیرد و در سایر وب سایت ها هم با دوبار کلیک بر روی تصاویر می توانید برای آنها توضیحات alt را قرار دهید. اگر وب سایت شما قرار است فقط چند صفحه ساده داشته باشد، شاید انجام این کار چندان مهم نباشد. اما باز هم هوشمندانه است که صفحات اصلی وب سایت خود را مشخص کرده و کلمات کلیدی مرتبط با آنها را هم از قبل تعیین کنید. امروزه اکثر وب سایت ها از یک طرح هرمی مانند برای ساختار بندی کلی سایتشان استفاده می کنند. به این صورت که صفحه اصلی سایت مطابق شکل در ابتدا قرار می گیرد و بعد صفحات مهم در پایین تر از آن و به این ترتیب تا مقالات مرتبط با هر صفحه رو بطور دقیق و منظم مشخص می کنید.
برای مشاهده تنظیمات، میتوانید به Settings » Reading وردپرس خود بروید. پس از آن، اطمینان حاصل کنید که گزینه “Search Engine Visibility” علامت نخورده است. پس از فعالشدن افزونه، میتوانید از داشبورد وردپرس خود به All in One SEO » SEO Analysis مراجعه کنید. برای اینکه اصول محتوانویسی در وردپرس را یاد بگیرید، نیاز به ساخت الگوریتم دارید. ابزارهایی مثل Ahrefs و Moz بهت کمک میکنن این فرصتها رو به راحتی پیدا کنی.
لینکسازی داخلی و خارجی هر دو نقش مهمی در بهبود سئو دارند و باید به طور هماهنگ و استراتژیک مورد استفاده قرار گیرند. لینکهای داخلی به بهبود ناوبری و تجربه کاربری در سایت شما کمک میکنند، در حالی که لینکهای خارجی اعتبار و اعتماد سایت شما را افزایش میدهند و به جذب ترافیک بیشتر کمک میکنند. با توجه به اهمیت هر دو نوع لینکسازی، توصیه میشود که در استراتژی سئو خود به هر دو نوع لینکسازی توجه کافی داشته باشید. سئو (SEO) یا بهینهسازی موتور جستجو، مجموعهای از تکنیکها و استراتژیها است که برای بهبود دیدهشدن و رتبهبندی یک وبسایت در نتایج موتورهای جستجو مانند گوگل به کار میرود. سئو شامل بهینهسازی محتوا، ساختار سایت، استفاده از کلیدواژهها، لینکسازی و بهینهسازی فنی سایت میشود. Keyword Planner یک ابزار رایگان از گوگل است که به شما کمک میکند کلمات کلیدی مرتبط با کسبوکار خود را جستجو کنید.
ابزار Moz’s Keyword Explorer یک ابزار پولی است به صورت عمیق تر تحقیق کلمات کلیدی را انجام می دهد. در مورد حجم جستجوی یک کلمه و دیگر عوامل آن داده هایی را ارائه می دهد که با استفاده از آن ها می توان تعیین کرد که این کلمه ارزش سرمایه گذاری دارد یا نه. چنانچه بخواهیم کلمه «پیتزا» را هدف قرار دهیم در ابتدا باید آن را در گوگل وارد کرده و ببینیم عبارات کلیدی مرتبط با آن چه کلماتی هستند. اگر چندین کلمه فرعی برای یک وبسایت وجود داشته باشد می توان آن کلمات را در صفحات مختلف سایت به صورت پراکنده استفاده کرد. تا وقتی که برای کلمات کلیدی تحقیق درستی انجام نشود نمی توان برای عبارات جستجوی مناسب، رتبه ای از گوگل به دست آورد. در نتیجه سایت ترافیک کافی دریافت نمی کند و آنطور که باید رشد نخواهد کرد.
این مجازاتها زمانی اتفاق میوفتن که سایتت قوانین گوگل رو نقض کنه، مثل استفاده از تکنیکهای اسپم، محتوای کمکیفیت، یا لینکسازی غیرطبیعی. از دیگر تکنیکهای سئو که در اجرا استراتژی سئو باید در نظر بگیرید، توجه به تصاویر است. همچنین استفاده از تصاویر با سایز و حجمهای نامناسب باعث افت سرعت بارگذاری سایت می شود. به همین علت در هنگام استفاده، به حجم تصاویر دقت کنید و در حد امکان حجم تصاویر را کاهش دهید. تغییر به سوی استفاده از کلمات کلیدی دم بلند برای موفقیت در استراتژی سئو ضروری خواهد بود چون جستجوی صوتی افزایش یافته است.
اگر میخواهید با این فاکتورها بیشتر آشنا شوید، بهتر است نگاهی به مقاله “الگوریتم EAT چیست” داشته باشید. همانطور که میدانید در بحث آموزش سئو و یادگیری آن، مسئلهای که مهم و حائز اهمیت است تجربه شخص متخصص سئو و مدرس شما میباشد. اینکه شما به این موضوع توجه کنید که فقط با شرکت کردن در یک دوره میتوانید یک متخصص حرفهای شده و آن را یاد گرفتهاید، باید بگویم این فکر یک اشتباه رایج است. قبل از اینکه بخواهیم نحوه محاسبه اعتبار دامنه را بیان کنیم باید بدانید گوگل چیزی به نام DA را محاسبه نمیکند. این پارامتر توسط سایت MOZ و شرکتهای ارائه دهنده خدمات و ابزارهای سئو به کار گرفته میشود. یکی از مفاهیم مهم در آموزش سئو، رتبه یا اعتبار دامنه یا سایت است که کیفیت و قدرت کلی سایت شما را تعیین میکند.
سئو کلاه سیاه به تکنیک هایی اطلاق می شود که سعی در فریب موتورهای جسنجو دارند. با اینکه ممکن است سئو کلاه سیاه موجب افزایش رتبه سایت گردد اما، ریسک پنالتی شدن و خارج شدن از نتایج جستجو را افزایش می دهد. این موضوع نیز دلیلی برای دقت بیشتر در هنگام انتخاب متخصص سئو می باشد. فاکتور های زیادی در رتبه وب سایت وجود دارند که در برخی از آنها شما قادر به کنترل و مدیریت آنها نیستید. از جمله فاکتورهای سئو می توان به تعداد بک لینک ها، کیفیت محتوا، بروزرسانی محتوا، قدمت دامنه، میزان رقابت در کلمات کلیدی و غیره اشاره کرد.
اما اگر تکرار کلمات بهصورت غیرطبیعی و افراطی برای فریب دادن موتورهای جستجو انجام شود (که به عنوان Keyword Stuffing شناخته میشود)، این میتواند منجر به جریمه گوگل شود. SEMrush یکی از ابزارهای قوی سئو است که میتواند به شما کمک کند تا کلمات کلیدی تکراری یا استفادهشده بیش از حد در محتوا را شناسایی کنید. این ابزار علاوه بر تحلیل سایت، گزارشهایی از نحوه عملکرد کلمات کلیدی و نکاتی برای بهبود آنها ارائه میدهد. در متنهای طولانی یا مقالات وبلاگ، میتوانید سوالات متداول (FAQ) ایجاد کرده و به آنها پاسخهای دقیق و مرتبط بدهید. این سوالات و پاسخها به بهبود تنوع کلمات کلیدی کمک کرده و بدون تکرار مفرط، اطلاعات ارزشمندی را به کاربران ارائه میدهند. کمی بررسی شما را متقاعد خواهد ساخت که رعایت اصول سئو و استانداردهای مد نظر موتورهای جستجو، میتواند همزمان با بهبود سئو سایت، رضایت خوانندگان و کاربران شما را نیز افزایش دهد.
اگرچه ابزارهای ساخت وبسایت محبوب هستند، ممکن است بهترین گزینه نباشند زیرا کنترل شما را بر بخش فنی وبسایت محدود میکنند. استفاده از وردپرس را در نظر بگیرید؛ این سیستم به شما انعطافپذیری فنی بیشتری برای بهبود رتبهبندی میدهد. ما با اندرو پلوسو، صاحب آژانس بازاریابی موز برای راهنماییهای حرفهایاش در مورد شروع سئو. شما میتوانید نکات او را در طول این راهنما برای موفقیت کسب و کار کوچک خود ببینید. این وبسایت شما را از یک فکر ثانویه به یک دارایی تبدیل میکند که منجر به جذب مشتری و فروش میشود.
(اگر یک تجزیه و تحلیل سریع بر روی نتایج جستجو انجام دهید، متوجه خواهید شد که نتایج جستجو برای همه آنها تقریباً یکسان است). اولین کار شما این است که کلمات کلیدی اولیه را بیابید، منظور عباراتی هستند که از آنها به عنوان پله ای برای یافتن کلمات کلیدی بیشتر استفاده می کنید. اگر یک وبلاگ درباره قهوه راه اندازی می کنید، عبارات ساده ای مانند «دانه های قهوه»، «ماشین های قهوه ساز» یا «اسپرسو» بسیار عالی هستند. البته که موتورهای جستجو جزییات دقیق الگوریتم های خود را مخفی نگه می دارند. اما با این وجود، بسیاری از عوامل رتبه بندی تاکنون به خوبی شناخته شده اند.
خوب است یادآوری کنیم در وردپرس، ایجاد خطای Keyword Stuffing معمولاً به دلایل مختلفی اتفاق میافتد. یکی از دلایل رایج، استفاده از افزونههای سئو مانند Yoast SEO یا RankMath است که به کاربران پیشنهاد میدهند کلمات کلیدی را در متن و متا دیتا (عنوان، توضیحات، URL و غیره) وارد کنند. اما اگر کاربران بدون دقت به این توصیهها عمل کنند و بهطور افراطی کلمات کلیدی را تکرار کنند، ممکن است دچار کیورد استافینگ شوند. برای رفع خطای Keyword Stuffing در وردپرس و بهینهسازی صحیح کلمات کلیدی، استفاده معقول از کلمات کلیدی و استفاده درست از افزونههای سئو پیشنهاد میشود. بودجه خزش (Crawl Budget) یکی از جنبههای پنهان، اما بسیار مهم در مدیریت سئو است که میتواند بهشکل مستقیم بر رتبهبندی سایت در نتایج جستجو تاثیر بگذارد.
بر اساس TF-IDF، موتور جستجو فقط کلمات یا عباراتی که واقعاً مهم و مرتبط با موضوع اصلی صفحه هستند را شناسایی و برجسته میکند. این روش بهطور طبیعی به کاربران و الگوریتمها کمک میکند تا محتوای سایت بهینه و مفهومی باقی بماند. هر چقدر که محتوای ایجاد شده خوب و مفید باشد ولی موتورهای جستجو نتوانند به خوبی آن را متناسب با کلمه کلیدی شناسایی کنند، این محتوا ارزشمند نخواهد بود. در واقع کلمه کلیدی باید در محتوایی که ایجاد می کنید، تگ ها H1 تا H6 ، متا تگ ها، اسکیما، آلت تصاویر و … مورد استفاده قرار بگیرد. به این منظور باید برای کلمات کلیدی که برای آن تولید محتوا می کنید اهمیت ویژه ای قائل شوید و با تدوین یک استراتژی سئو داخلی محتوای خود را بهینه سازی کنید. بهینهسازی محتوا به معنای استفاده موثر از کلمات کلیدی در سراسر متن و همچنین ایجاد محتوای باکیفیت و ارزشمند برای کاربران است.
یکی دیگر از فرصت های خوب یافتن کلمات کلیدی با Featured snippet، کادر به اصطلاح “People also ask” نتایج گوگل است که اغلب در زیر Featured snippet ظاهر می شود. در این صورت ظاهرشان خیلی خوب به نظر نمی رسد و می تواند نرخ کلیک وب سایت شما را کاهش دهد. AMP برای وب سایت های پر محتوا (مانند مجلات خبری یا وبلاگ های بزرگتر) میتواند بسیار مفید باشد. اگر یک وب سایت وردپرسی دارید، پلاگین رسمی AMP در مخزن وردپرس وجود دارد و به شما در پیاده سازی آن کمک می کند. هاست وب سایت شما اولین چیزی است که بر سرعت بارگذاری صفحات سایت شما تأثیر می گذارد.
این امر میتواند تأثیر چشمگیری بر افزایش مشتریان و میزان فروش داشته باشد. چرا محتوای تکراری بدتره؟ وقتی چند تا صفحه با محتوای مشابه یا یکسان داری، گوگل سردرگم میشه و ممکنه اصلاً هیچکدوم از اون صفحات رتبه خوبی نگیرن. این خطاها حتی روی تجربه کاربر هم تأثیر منفی دارن، چون کاربرها نمیتونن به صفحات مورد نظرشون دسترسی پیدا کنن و احتمالاً از سایتت خارج میشن. بهینهسازی این پروفایل باعث میشه رتبه سایتت توی جستجوهای محلی بهتر بشه و ترافیک محلی بیشتری جذب کنی. برای این کار، اول از ابزارهایی مثل Google Alerts یا Mention استفاده کن تا اشارههای بدون لینک به برند یا محصولت رو پیدا کنی.
ابزار Hotjar در مورد نحوه تعامل بازدیدکنندگان با وب سایت پیشنهادهایی را ارائه می کند که از آن ها می توان برای بهبود چرخیدن در سایت استفاده نمود. بسته به علاقه شما به یادگیری و پیچیدگی وب سایت می توانید برخی از مبانی سئو را خود نیز در آن پیاده سازی نمایید. شاید هم به این نتیجه برسید که کمک گرفتن از یک متخصص می تواند گزینه بسیار بهتری باشد. تکنیک های سئو کلاه سیاه روش هایی هستند که تلاش می کنند به طور مصنوعی وب سایتی را در حداقل زمان و کوشش به بالاترین جایگاه برسانند. بررسی کامل گوگل سرچ کنسول، گوگل آنالیتیکس و ابزار ردیاب رتبه شما می تواند به شما درک بهتری از مشکل بدهد.
انتخاب صحیح کلیدواژهها به بهبود رتبهبندی و جذب ترافیک ارگانیک کمک میکند. برای انتخاب کلیدواژهها میتوانید از ابزارهایی مانند Google Keyword Planner، Ahrefs و SEMrush استفاده کنید و کلیدواژههایی که مرتبط با محتوای سایت و پرجستجو هستند را انتخاب کنید. رعایت نکات بالا در کنار نکات فرعی طراحی از جمله انتخاب رنگ سایت، رعایت استانداردهای UX/UI برای بهینه سازی تجربه کاربری و غیره میبایست در روند راه اندازی این پلتفرم درنظر گرفته شود. و در کنار آن توجه به اهمیت ساختارسازی سایت در سئو، همگی منجر میشود تا بهینه سازی سایت شما با سرعت بالاتری انجام گردد. اگر با نحوه طراحی و دیزاین سایت آشنا نیستید، یک دوره جامع با هزینهای بسیار اقتصادی برای شما درنظر گرفتهایم که میتوانید آن را در صفحه “آموزش طراحی سایت با وردپرس” مشاهده کنید. در جمعبندی مراحل سئو، میتوان گفت که سئو یک فرآیند پیچیده و مستمر و مجموعهای از فعالیتهای مختلف است که هدف آن بهبود رتبه سایت در موتورهای جستجو میباشد.
در حقیقت با این کار یک کاربر را به بهترین شکل ممکن به هر بخش از سایت هدایت می کنید. همچنین یک نوار جستجو برای کمک به پیدا کردن سریع مطالب در دسترس کاربر قرار دهید. در بخش آموزش سئو، آشنایی با ساختار سایت بسیار مهم است تا بتوانید درک کلی از اقدامات سئو داخلی داشته باشید. منظور از ساختار سایت در سئو، به معنای اجزای سازمان دهی شده سایت شما هستند که میتوانند صفحات، پستها، طبقه بندیها، دستهها، برچسبها و urlهای آنها باشد. ساختار سایت از آنجایی مهم است که گوگل را هدایت میکند، با محتوای شما رقابت نخواهد کرد و تجربه کاربری و درک کاربر از سایت شما را تسهیل خواهد نمود. سئو ویدیوهای یوتیوبی تا حد بسیار زیادی شبیه به فرآیندهایی است که میتوانید آنها را در آموزش سئو نیز بیابید.
با توجه به اینکه سئوی سایت و جذب ترافیک به تولید محتوا در بخش بلاگ وابسته است، برای بلاگ یا مجله سایت هم باید یک استراتژی مشخص داشته باشید. برای مثال میتوانید برای مقالههای سایت چند دستهبندی در نظر بگیرید. به عنوان مثال، یکی از بهترین پیشنهادها استفاده از Google search central، بخش بلاگ وب سایتهایی مانند Sermush، neilpatel، اچرف یا دنبال کردن متخصصین سئو مانند پیج جان مولر است. همچنین مجموعه آموزشهای رایگان بسیار زیادی در بخش بلاگ و صفحه آموزش سئو مجموعه SEOEDU قرار داده شدهاند که سعی شده است به روزترین مطالب براساس مستندات گوگل در آن گذاشته شوند. شما باید برای استفاده از این ابزار، کلمه کلیدی اصلی خود را وارد کرده و سپس در بخش location موقعیت جغرافیایی خود را وارد کنید.
اگر در محتوا از تگهای هدینگ به صورت استاندارد استفاده کنیم، کاربر با متن ارتباط بهتری برقرار میکند. اول آن که به وسیلهی هندینگها میتوان اهمیت بخشهای مختلف محتوا را به موتور جستوجو فهماند. سایت VARZESH3 یک سایت ایرانی است که اگر اهل فوتبال و ورزش باشید، بارها به آن سر زدهاید. با خواندن URL این سایت حتی اگر تا به حال نیز وارد آن نشدهاید، میتوانید محتوای سایت را حدس زده و نام آن را نیز به یاد داشته باشید. از لینکهای فالو در لینکسازی داخلی و لینک به صفحات مورد تایید استفاده کنید. از لینکهای نوفالو برای لینک بیلدینگ به صفحات خارج از سایت استفاده نموده و در نهایت لینکهای شکسته را شناسایی و آنها را اصلاح کنید.
حقیقت این است که لینک دادن به سایر منابع با کیفیت می تواند از نقطه نظر سئو برای شما مفید باشد. امروزه، کسب رتبه تقریباً برای تمام کلمه کلیدی بسیار سختتر از گذشته شده است و بیشتر جایگاهها بیش از حد اشباع شدهاند. در حالی که عبارت «بهترین جاروبرقی» حجم جستجوی بسیار کمتری دارد (متوسط 13000 جستجوی ماهانه). اما این عبارت ماهیت تحقیقی بیشتری دارد و مطمئناً درآمد بیشتری برای شما ایجاد می کند، به همین دلیل است که گوگل به جای صفحه محصولی از سایت دیجیکالا، راهنمای خرید را نشان می دهد. اما مردم بیشتر به دنبال نتایجی از جنس صفحات برندها و فروشگاه های اینترنتی هستند و به همین دلیل است که گوگل وب سایت های دیجی کالا، ایمالز و ترب را نشان میدهد.
موتورهای جستجو مانند گوگل به طور مرتب الگوریتمهای خود را بهروزرسانی میکنند که این تغییرات میتوانند تاثیر زیادی بر رتبه سایتها داشته باشند. برای حفظ یا بهبود موقعیت سایت، لازم است که استراتژیهای سئو بهطور مداوم ارزیابی و بهروزرسانی شوند. مقدمه همان پاراگراف اول است و اولین چیزی که گوگل و کاربران میخوانند. با استفاده طبیعی از کلمه کلیدی در این بخش، بهراحتی میتوانید موضوع صفحه را مشخص کنید و خواننده را جذب کنید. خوشبختانه ابزارهای زیادی برای تحقیق کلمات کلیدی وجود دارند که کار ما را بسیار ساده کردهاند. کلمات کلیدی بلند عباراتی هستند که از سه کلمه یا بیشتر تشکیل میشوند.
این گزارش به صورت دوره ای و در بازه زمان های مختلف به شما ارائه داده می شود تا بتوانید بهترین تصمیمات را برای سایت خود بگیرید. با این حال جای نگرانی وجود ندارد، تیم آوادیس با متخصصانی که در حوزه سئو دارد به اجرا استراتژی سئو سایت شما می پردازد و اهداف شما به حقیقت تبدیل میکند. بعد از طی کردن مراحل تکنیکال سئو، سایت آماده و مناسب برای گذاشتن محتوا میباشد. پروتکل امنیت اینترنتی یا گواهینامه SSL مخفف (Secure Socket Layer ) یک فناوری امنیتی برای ایجاد یک پیوند رمزگذاریشده بین یک سرور و موتور جستجو است. این پیوند امن، محرمانه باقیماندن تمام اطلاعاتی که بین سرور و مرورگر رد و بدل میشوند را تضمین میکند.
با فعال کردن این قابلیت، یه نوار کوچیک بالای هر صفحه نمایش داده میشه که مسیر کاربر رو نشون میده. چطور حلش کنیم؟ خیلی راحت میتونی با ابزارهایی مثل Screaming Frog یا Ahrefs این زنجیرهها و لوپهای ریدایرکت رو شناسایی کنی. وقتی پیداشون کردی، باید مستقیمترین مسیر ممکن رو ایجاد کنی؛ یعنی ریدایرکتها رو بهجای اینکه به چند صفحه منتقل کنی، بهصورت مستقیم به مقصد نهایی ریدایرکت کن. مثلاً به جای اینکه A به B و B به C بره، کاری کن که A مستقیماً به C منتقل بشه. اگه توی سایتت به کاربرها ارورهای 5XX نشون داده بشه، یعنی سایتت داره اعلام میکنه که یه مشکلی در سمت سرور اتفاق افتاده. این خطاها به معنای اینه که سرور سایتت به درستی نمیتونه درخواستهای کاربران رو پردازش کنه.
https://daroromiekojast.ir/who-is-the-best-seo-in-urmia/